simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Drygamilen raceraport

Publicerad 2015-05-10 21:15:49 i Allmänt,

Då är den gjord för detta år.
Dryga milen.
Jag gissade ganska rätt. 
Jag kunde haka på i ca 3 km i tävlingsfart.
Först km gick i 4:15 andra i 4:20 sen slog jag av på takten och jobbade för att hålla 4:47 -4:40 som är en bra genomsnitts fart.
Tyvärr springer ingen i den farten då jag blev helt själv mellan två grupper.
Så vinden tog på när vi var på väg tillbaka.
Men sen ser jag hur jag närmar mig gruppen längre fram kommer ikapp vissa.
Milen är tuff om du bränt mycket i starten.
I mitt fall så var benen inte alls med medan flåset var grymt.
Jag hade bra ork trots hög puls.
Kul endå att kunna leverera en ok tid på dåliga förberedelser.
Jag lyckades även trycka på sista km när det var en kille som ville komma om.
4:25 gick den i så det finns lite pulver kvar i löpningen.

47:48 enligt resultat listan.

Kan nog slipa på detta till nästa år.
Då är det 45:48 som gäller.

God afton! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela