simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Drygamilen!!

Publicerad 2015-05-09 22:15:01 i Allmänt,

Mitt i cykelträning så kommer en löptävling med Umeå tidning mitt jobb.
Drygamilen.
Hur ska man hantera det? 
Jag har inte löptränat på ett antal veckor.
Det finns en risk att man spränger sig totalt.
Mest för att det finns en förväntan på prestation om man ställer upp.
Men som jag skrivit förut löpning är en färskvara.
Ska du ha fart på ett lopp som detta då måste du ha kört dina långpass,intervaller och tempopass.
Jag har inte kört något.
Så fort träning nalkas så kör jag cykel just nu och samlar mil.
14 mil denna vecka.
Helt ok.

Självklart så ska jag springa i morgon.
Men jag ska göra mitt lopp.
Inte någon annans lopp.
Om någon ställer frågan hur tiden kunde bli si eller så.
Så är det just för att löpning är en konst som man måste öva på.
Otränad får man rulla på gamla meriter och hoppas på en ok dagsform.
I morgon är jag nöjd om solen skiner och många väljer att springa med oss oavsätt nivå och prestation.
Att springa en mil är en bedrift.
I morgon gör vi det tillsammans! 

http://drygamilen.se








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela