simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

När man ha vilodag har man mycket tid...

Publicerad 2011-08-29 18:21:45 i Allmänt,

Att tänka och surfa om just träning.
Så här kommer några matnyttiga länkar om träning:
http://www.svensktriathlon.org/
http://www2.idrottonline.se/IFKUmea-Friidrott/Arkiv/Nyheter/Egnanyheter/NustartarhostomgangenavLoparkvallarna/
Den första för att hålla koll på hur och var det finns bra tävlingar och rena fakta om triathlon.
Den andra är dom löparkvällar som jag ska gå på nästa vecka (hade gärna deltagit i kväll)
Det man direkt gör när man inte tränar är även att planer hur träningsveckan ska gå ihop...
Enligt Runnersworld ska jag köra detta schema:
  • Måndag (vila)
  • Tisdag 10 Km
  • Onsdag (vila)
  • Torsdag intervaller 6x1000 meter 1.30 sek vila
  • Fredag (vila )
  • Lördag(vila)
  • Söndag 20 km
Hoppas jag känner mej nog bra i morgon.
Jag brukar i vanliga fall vara rätt dålig på att lyssna på min kropp... jag kör endå.
Men nu har jag hört att vid just ont i halsen ska man ta det lugnt ...väldigt lungt.
Så jag ligger här vilandes och bloggandes.
Tänkte att jag lägger in en skön bild från kvartsmaran förra året.
Alltid skönt att vara i mål...
Vid målgång i kvartsmaran förra året.  I år blir det halvmara !
Träna på !!
//Danne

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela