simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Intervalla bort en förkylning?

Publicerad 2011-12-30 12:45:55 i Allmänt,

I går gjorde jag ett test för mänskligheten jag skulle träna ut hostan och den lilla förkylning som fans kvar.
Jag funderade länge vad som skulle passa bäst?


  • Långtur på en mil i sakta lunk..
  • Kort tur i medel tempo
  • Medel tuffa intervaller men inte så många rep.

Det blev det sista.
Jag ställde min kära troföjare forerunner 305 på 5 st intervaller på 500 meter 30 sek vila och gav mej ut.
Kolla på visa detaljer så ser ni mitt tempo under varje intervall ni måste även ställa om till "metriskt".
Försökte att hålla mej från att dra på för mycket..
Men det går inte ....så fort jag hör klockans pip som singnalerar att jag ska ge mej iväg så är jag som skuten som ut ur en kanon.
Kroppen och anding kändes helt ok och just under själva passet så var hostan som bortblåst.
Idag kan jag raportera att förkylningen inte släpt greppet om mej och att jag idag ska prova vila ev köra ett lättare styrke pass i hemmets lugna vrå...
På lördag blir det skriskor med barnen !!!
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela