simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Jag är utvald!!!

Publicerad 2011-11-06 09:47:50 i Allmänt,

I dag vaknade jag av att min vän Jakob taggat mej i ett inlägg i sin wall på facebook.
Intresant tänkte jag och kollade in...
Men vi måste ta allt från början Jakob har bott på ett berg (wu dang) i kina i några år nu och tränat kung fu med en mästare.
Man behöver bli rekomenderad för att få träna där och visa på att man har den vilja och kraft som krävs detta får man genom att besöka olika mästare i världen och träna med dem.
Jakob klarade det.
Träningen för kina började redan här hemma ett tufft schema som föjdes med största discplin.
Alla vi andra som då inte låg i någon träning såg detta som att Jakob "tappat det"
Först nu kan jag kan jag förstå hur ett mål kan sporra någon att köra så hårt som han gjorde.
Jag föjde med på ett pass på Iksu en gång då var jag helt otränad.
Men jag tror att jag nu även skulle ha problem att köra det.
Programmet hette 100 av allt.
Om du gjorde en övning med skivstång gör den 100 gånger.
Om du bara orkar 40 st vila kör 30 till vila kör 30 till.
100 av allt.
Jag fick dispans och körde 50 av allt.
Sen var jag trasig i en vecka.
Utmaningen  som jakob skrivit  om i sin blogg består i att för en vecka träna som han gör.
Det är hårt.
Här är ett exempel på en dag i Jakobs liv:
07.30 morning workout (situps, pushups, back raise)
08.00 breakfast
08.30-09.30 running, stretching
09.30-11.30 wushu class (running, stretching, basics, chang quan, strength training)
11.30 lunch
13.30-14.30 running stretching
14.30-16.00 team practice (HARD!)
16.00-17.00 extra strength training (legs)
19.00 dinner
20.00 upperbody workout (every day different muscle groups)
22.00 night practice (neijia quan)
23.00 stretching, meditation, sleep...zZZ!
Det blir spännande och skrämmande och se vilket program jag ska köra.
Hoppas det ryms lite tid för jobb och familj bara lite.
läs om utmaningen här:
Mästare Jakob jag är redo.
Trevlig söndag.

Kommentarer

Postat av: Jakob

Publicerad 2011-11-06 12:18:13

JA du min herre! Nå åker vi!



J

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela