simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Jag och min väg.

Publicerad 2011-10-30 09:44:35 i Allmänt,

I går kom ett trött gäng hem från en otoligt trevlig kväll i skelefteå.
Vi hade spelat på ett ställe som heter Mollys.
God middag innan och hotell vistelse.
Både jag och Johanna spelade och det var så längen sen det hände.. det var sjukt kul.
När jag kom hem ville jag bara sova eftersom kvällen skulle innefatta spelning på Invito och en väns 40 års kalas.
Men jag hadde vila i fredas så lördagen måste det hända något tränings väg.
Det tog imot det måste jag erkänna.
Så jag tänkte en promenad skulle sitta fint.
Men efter 500 meter så kände jag det här går ju så segt ... så jag började små jogga.
Utan klocka ,musik eller tidspress bara jag och vägen och den fina höstsolen.
Det var som meditation när jag hörde mina steg mot gruset på min runda runt kinabron.
Ett sakta lunk som inte var beroende av något annat än att just jag skulle starta om min kropp.
Det var inget pass som kommer göra mej till en snabbare löpare men det var viktigt att kunna koppla bort allt annat och bara vara.
Löpning kan vara så olika igår var den mitt sätt att få en stund med naturen och mig själv.
Jag mådde grymt bra när jag kom in.
Idag får vi se vad det blir är lite sugen på något men vi får se vad ...
Trevlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela