simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Efterdyningar...

Publicerad 2011-09-25 15:28:07 i Allmänt,

Bild på: Lewis Korir som vann Lidingöloppet sprang in på 1.34.54....
Bild på: Lewis Korir som vann Lidingöloppet sprang in på 1.34.54....


Så här när man börjar samla sig efter Lidingöloppet så är det blandade känslor som kommer.
Ja jag kom i mål.
Ja det var sjukt tungt.
Man har skaffat sig nya referens ramar när det gäller vilken smärta och trötthet ens kropp tål.
Dessa kan man sen skuta på mer och mer.
Men jag kom i mål på en tveksam tid.
Varför?
Jag var noga med att lyda alla råd som jag läst mig till.
Råd 1: Ta det lugnt första 15 km min plan var 5:15-5:30 tempo... men det gick inte att springa i sitt eget tempo när vår start grupp (grupp 8) skulle i väg då var det redan kaos i spåret.
Jag hade en km tid som är som att jag gick första kilometern. Det blev stop hela tiden.
Jag vågade inte "sicksacka" så mycket mellan löpare det tar på krafterna...
Råd 2:  Gå i backar.
Jag gick i abborbacken och Karinsbacke på slutet det var skönt att sträcka ut mina ben.
Till nästa år kommer jag att blåsa på lite mer i början.
Jag hade bra krafter kvar rent konditionsmässigt, men benen tog slut. Det kommer dom och göra hur som helst försök bara hinna så långt det går innan det sker. Det gick inte att förmå dem att dra på mer det var tvärkört efter 15 km. Om man lyckas hålla ett bra tempo i början går att komma under 3 tim. Detta år var jag mest rädd att inte lyckas fullfölja hela loppet. Till nästa år ska jag även lära mig äta gel= inga banan& saltgurka pauser.
Ja jag ska köra Lidingöloppet 30 km nästa år igen.
Frågan är kan man anmäla sig nu ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela