simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Ett annorlunda lopp.

Publicerad 2011-09-13 22:23:11 i Allmänt,

Idag blev det ett annorlunda lopp här hemma.
Känns kul att påverka mina barn åt rätt håll ;)
Ett tips till dig som ställer upp i några lopp spara nummerlapparna så blir det fler lopp med barnen hemma.

Just det, jag vill verkligen slå ett slag för tävling!
Ställ upp i tävlingar är mitt största råd.
Det är långt ifrån bara elit som är med och det är en härlig känsla att stå i startfållan sen ge sig iväg.
Jag har lärt mig oerhört mycket på mina lopp som jag deltagit i.
Till exempel på blodomloppet träffade jag den klassiska "väggen" när jag drog  iväg som en gasell från start. I 3 km körde jag galet 4,19 tempo och då är banan från början stadig uppförsbacke.... det resulterade i att jag resten av loppet led och var tvungen att lunka med håll resten av milen.
Nyttig läropenning.
Ett annat lopp Umeälvsloppet ,körde jag en för försiktig start fegade med mitt tempo kom aldrig i gång = var inte riktigt slut när jag kom  i mål.. satte även kanske ett för försiktigt mål?
Man lär sig balansera och känna av sin egen fart samt våga satsa och även bromsa när det väl behövs.
Men det största skälet med tävling är stämningen!
Anmäl dig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela