simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Jag och mina prylar del 1

Publicerad 2011-09-01 11:33:59 i Allmänt,

God dag!
Till all träning så behövs prylar!
Inget negativt för mig då jag gillar just prylar.
Det gör även träningen mer rolig och intressant i många fall.
I vissa fall är det för att se "fly" ut eller att få känslan av man är lätt och snabb.
Detta avsnitt kan jag redogöra för vad jag har stött på när det gäller pulsklockor.

PULSKLOCKA 1
Polar rs 300
Bra lätt och nätt klocka med otroligt bra puls funktioner.
dock så behövde man sensor till skon för att mäta vilken km tid du ligger på.
Då hade jag redan sensor till mitt nike + så det kändes som lite overkill.
dessutom kostade sensorn en bra slant.
Jag sålde denna klocka till en kille som skulle åka Vasaloppet!

PULSKLOCKA 2
Garmin forerunner 110
Denna gps klocka var en toppen klocka.
Snygg och med inbyggd gps så slapp du allt tjafs med sensorer.
Lätta menyer och funktioner.
Uppladdningsbart batteri funkade toppen.
Du kunde även koppla upp sig till siten Garmin connect och få ut jätte intressant data om din springrunda.
Men när det kom till intervaller samt cykel så gick den bet.
Denna klocka sålde jag till en kompis som jag nu mer löp tränar med nu och då.

PULSKOLCKA 3
Garmin forerunner 305
Gammal är äldst brukar det heta.
Denna multisport klocka har några år på nacken.
Den är lite stor men den knäcker.
Helt otroligt tydlig skärm och din bästa kompis på intervall passen.
Se bara till att fixa alla inställningar innan du ger dig i väg meny systemet är lite krångligt.
På cykel turen funkar den toppen,den visar hastighet och sträcka så du slipper köpa en cykeldator.
Det roliga är att denna klocka är den billigaste jag köpt 1190 :- på el giganten.
För att köra ett slitet sälj utryck "mycket klocka för pengarna"
Nu är det bara slå till ;)
Träna på!!
// Dan W

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela