simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Lunch tyvärr utan plask…

Publicerad 2011-09-05 12:36:44 i Allmänt,

Måndagar är ju Iksu på lunchen för mej vanligtvis, men nu i två måndagar i rad när jag ska simma med min polare Jon så har det blivit stopp.
Så även denna måndag.
Naprapaten som hette Anders och var grymt bra sa att jag gärna fick ta det lugnt med att hålla armarna över huvud höjd vilket man inte gör vid simning.
Besöket bestod i massage, och lite rygg knäckning. Spännande men lite läskigt då det knakar till i ryggen och nacken.
Jag fick lite övningar som jag skulle köra i kväll för att ryggen skulle bli bättre.
Jag kör övningar i kväll och låter linimentet verka…känns som något brinner på ryggen

Vad jag förstår så är det alltså höger kappmuskel som har blivit helt galen och stum och den leder ju ända upp till nacken.
Tjing Danne

Kommentarer

Postat av: Spinninginstruktören ;)

Publicerad 2011-09-07 12:27:16

Du stretchar väl nacken och skulderbladen efter varje cykeltur? Det är viktigt :)

Postat av: Danne

Publicerad 2011-09-07 15:49:51

Och det säger du först nu ;)

Jag får nog ta några lektioner av Spinninginstruktören... tror jag bestämt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela