simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Me my self and I.

Publicerad 2011-09-04 20:21:29 i Allmänt,

Släktmiddag avklarad, mycket trevligt på alla sätt och vis!
Men.... jag  får alltid frågan när man berättar om hur man tränar från sin omgivning.
- Varför?
Ja säger man... varför inte?
För mig är det viktigt med att sätta tydliga utmanande mål och se hur mycket jag är kapabel till.
Det lär mig att se mina gränser och vad som krävs för att passera dem.
Jag mår bra av träningen, den får mig i en unik balans och ger mig självförtroende och självkännedom.
Jag funkar bättre som människa och på jobbet.
Så därför vill jag fortsätta mitt äventyr.
Dessa kommentarer och dem som tvivlar gör mig bara mer nyfiken och lägger mer bränsle på min iver att söka vidare.
Jag vet att det finns många där ute som underskattar sin förmåga.
Det är en kittlande känsla att börja träna, sätta nya mål och sen gå vidare till nästa.
Låt ingen annan bestämma var dina mål börjar eller slutar.
Nu kör vi!
Danne

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela