simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Nu vet jag hur..

Publicerad 2011-09-08 14:57:03 i Allmänt,



I dag körde jag simning på lunchen.
Jag och Jon från vimlig träffas på iksu.
Jag körde några längder bröst för att kolla att ryggen skulle palla.
Det kändes ok.
Sen visade Jon grunderna för både bröstsim och frisim.
Jag testade några vändor..
Jag andades för lite på frisimmet från början men sen började jag hitta rytmen.
Det är en härlig känsla att börja få häng på detta när det flyter och man känner sig smidig och stark.


Dock gjorde sig ryggen påmind så jag körde bara några längder.
Sen tog vi lunch.
Men nu vill jag simma mer.
Det enda för att slipa på detta är att nöta längd efter längd det ska jag vill jag lova!
Kul att lära sig simma vid 33 års ålder by the way.
Tack Jon för hjälpen!!


Trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela