simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Va då styrke pass ?

Publicerad 2011-09-19 22:51:04 i Allmänt,

Kom och tänka på en grej...
När jag stod och slet i mina hantlar här hemma så kom jag på...
Just det, det här med hemma träning .... tycker inte folk det är rätt löjligt?
Stå själv framför spegel i hallen eller i sovrummet å träna ...
Jag tyckte det.
Men det sket jag i.
Det var själva grundinställningen till träning som fick mig att köpa hem ett träningens "first aid " kit.
Jag visste att min tid är knapp och vad händer när jag som i kväll inte kunnat köra min måndags simning?
Sen är det ju så att även om du bara gör 20 armhävningar är det 20 st som du inte gjort annars...
Eller hur ?
Det är sjukt effektivt också.
Här kommer mitt program som jag just avverkat .. i hallen.

10 rep x4  Hantelcurl
10 rep x 4 Triceps curl
10 rep x 3 Axel lyft
10 rep x4  Triceps kickback
10 rep x3 Axlar
Denna kör jag men med hantlar.
Efter detta kör jag 100 armhävningar men delar upp dem.
30 st
20 st
30 st
20 st
Sen några bonus om jag hinner ...
KLART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela