simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Att hålla händer från syltburken.

Publicerad 2012-08-21 22:04:00 i Allmänt,

 
Jag är nu inne i veckan innan tävling.
På söndag smäller det.
Axa Triathlon i Stockholm.
Nu gäller det att varva ner med träningen utan att för den delen sluta helt.
En svår balansgång.
 
Träningen betyder så mycket.
Det känns tomt utan den.
Jag vill gärna ha det som vanligt ,,, träna varje dag.
Det blir lite som att avstå från något man tycker otroligt mycket om.
Idag så vilar jag för att i morgon köra ett så kallat general rep med Stöcke i kulla.
Kommer dock inte att maxa utan att köra alla momenten så att det känns bra!
 
I alla olika forum där man kollar på denna period som kallas tapering
Så är dom stora råden
Vila 
God sömn
bra kost
Lätta korta pass gärna lite fart.
Viktigt är att nu bygger du inte muskler nu vill du få musklerna att känna sig på topp.
Känna dig lätt och fräsch.
Har skrivit om det tidigare i bloggen.
Idag när jag kom hem så lagade jag mat efter maten så gick jag upp och sov i en timme.
God sömn är ju viktigt.
 
God natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela