simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Barnvakt.

Publicerad 2012-08-30 22:21:00 i Allmänt,

När är det ok att fixa barnvakt?
Vissa har det när dom går ut på lokal.
Vissa på bio.
Jag för att träna.
Rätt eller fel vet jag inte.
Barnen är gärna med sin glada morbor Mattias.
Igår körde jag ett tempopass på 5 mil på cykel.
För att det inte skulle hinna bli mörkt så kollade jag om Mattias kunde vara med knotorna.
Först skulle jag på träning med Stöcke TS Järnet.
Men jag hann inte.
Så cykel blev toppen.
 
Idag blev det löpning med Mattias runt sjön.
Han persade.
Jag var hare.
Kul att kunna vara till någon hjälp.
 
På söndag blir det umeälvsloppet.
Vi ses där!
 
 

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2012-08-31 09:18:24

Jag tänker att ha barnvakt ibland kan hjälpa barnen att bygga meningsfulla relationer till andra vuxna. Och hur samvetet än gnager hos en själv så tror jag faktiskt att barnen tycker att det är rätt skönt att slippa mamma och pappa ibland. :)

Postat av: Dan Wiklander

Publicerad 2012-09-03 20:00:01

Phu vad skönt att höra att det inte är helt galet...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela