simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Målet är gjort

Publicerad 2012-08-27 14:26:00 i Allmänt,

Säsongens mål är uppnått.
Jag mår bra. 


Tävlingen var otroligt stor och välorganiserad.

Jag, Moa och hennes snabba mamma Gudrun åkte ner i gemensam bil.

Det var otroligt trevligt och bra att ha med sig andra från klubben.


Själva genomförandet av tävlingen gick i stora delar som tänkt.

Jag hade Tavelsjö halvmara i färskt minne och beslutade mej för att måttot denna tävling var att :
Att må gött!
Det blev dock en liten rolig fadäs i starten.

Jag missförstod hur länge det var kvar till start så jag tänker att jag kan värma upp lite till.

Så jag simmar i motsatt håll på lite uppvärmning.

När jag vänder och tittar bak så går starten.

Jag börjar tok veva för att komma i kapp.

Sen slår det mig:
Vad håller jag på med jag kan ju inte spurta nu?! 
Det är 1500 meter kvar...

Ja ja tänker jag.

Det får bli vad det blir.
 Så slår jag av på takten.

Plötsligt märker jag hur jag börjar simma om folk ändå.

Vilken känsla!!

Resten av loppet går bra.
Jag tar det lugnt på cykel.

Då det var halt på sina ställen.


På löpning så vill jag inte förivra mig så jag lägger mig på ett skönt tempo.

Sen  så lyckas jag behålla det ända in i mål.


När jag korsar mållinjen är jag lycklig inte helt slut utan pigg och glad.


Jag kommer in på 2 timmar och 57 minuter så under 3 timmar vilket var målet.

Nu siktar vi på Umemaran som jag och Moa bokade in i bilen.
Vilken säsong!

När man fick denna så pirrar det lite extra i magen

Järngänget

En cykel som jag skulle kunna tänka mig.

En hjätinna

Turné bilen...

Stort fokus på vägen ibusväder på väg hem.

Välkommen till Norrland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela