simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Tavelsjö Halvmara.

Publicerad 2012-08-19 13:14:00 i Allmänt,

I går så var det dags igen.
Tävling i Tavelsjö.
Sträcka 21 km.
Förberedelse: Cykel hela veckan....
 
Jag var ganska ljummen inför start.
Kändes som det kunde gå hur som helst.
När startskottet gick så bestämde jag mig att hålla hyfsad fart i en mil.
Gärna längre men bra tid på en mil ville jag ha.
Så jag tog rygg på dem som jag visste höll ett tempo som är högt.
Det kändes bra och naturligt att springa i detta tempo.
Mike J, Nisse L och Niclas S är några som jag vet är snabba.
Dessa hade jag häng på i första milen.
Sen kom väggen.
Fan tänkte jag, folk började springa om.
Det är tyngre än man tror för självförtroendet.
Det är stor skillnad mellan 4.40 tempo och 5:30 tempo.
Det kändes som jag kröp fram.
Men benen och kroppen var inte med mig på att köra fortare.
Jag fann mig och försökte att få ner pulsen.
Några gick i värmen sen sprang om och om igen.
Det var varmt.
Jag stannade vid en vätskekontroll på slutet och gick medan jag drack.
Sen sa jag till mej själv att det var första och sista gången som jag skulle gå.
Det höll jag.
I mål på 1.51.
Jag sprang på 1.50 i Vännäs i maj.
Jag har alltså inte blivt bättre under hela sommaren.
Snarare sämre.
 
Alla timmar man tränar känns inte värda när resultaten går åt fel håll.
Tyvärr så tog det lite udden av uppladdningen inför helgens tävling AXA Tri oxå.
Självkänslan är aningen naggad.
Pratade med Niclas från stöcke Ts Järnet efter loppet och han berömde min insats det var verkligen hur skönt som helst att höra.
Det får en med ens att vilja snöra på sig skorna igen!
 
Livet går vidare och jag måste glädjas åt andra och deras framgångar.
Stöcke TS järnet har tävlat i Kalmar i helgen.
Otroliga prestationer från alla.
Här kommer lite bilder.
Jag har lånat några från denna blogg!
 
 
Mike J redo för drabbning.
 
 
Jag innan start.
 
 
Lars Mattson vinner hela rasket!
 
 
Snabb snabbare Louise Rundqvist.
 
 
Pelle med ett kraftigt löpsteg!
 
 
Jag på möra ben in i mål...
 
 
Nästan samtidigt i Kalmar ... Olof H går i mål på tiden 9.24 på Ironman.
Galet bra!
 
 
Ett otroligt gäng!

Kommentarer

Postat av: Henrik

Publicerad 2012-08-19 13:33:21

Tycker inte du ska deppa, en rätt tuff bana och 25 grader varmt gör stor skillnad på tiden.

Svar: Tack ! Man är rätt duktig på att vara självkritisk i tävlings lägen ... det är bara att resa sig och komma igen!
Dan Wiklander

Postat av: Louise

Publicerad 2012-08-19 14:44:39

Häng inte upp dig på tiden, vi är många som tycker att det borde ha gått fortare än vad det gjorde! Se det som en riktigt bra genomkörare inför Stockholm istället :)

Svar: Tack för stödet ! har fått förklarat för mig att man inte kan jämför hur som helst även så det känns bättre nu!
Dan Wiklander

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela