simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

6,5 km på 53 minuter.

Publicerad 2012-12-09 14:25:11 i Allmänt,

Heja nu är vintern här!
Detta betyder skidor.
Eftersom jag är lite rosslig men fullt fungerande så blev det ett lungt pass på cykel i går och idag skidor.
Som du kan räkna ut så gick det inte heller i någon vidare fart.
Ovallade skidor och en nyplogad väg hjälpte väl till.
Hela Umeå lider av mer eller mindre plogade vägar.
Men runt nydala är plogningen exemplarisk.
Så till den milda grad att gruset plogas fram.
Detta ställer till det för oss som vill åka skidor där,att man ska ploga vägen för löpare och cyklister är väl klart.
Men måste man ploga fram grus ?
 
Jag försökte att åka på sjön men där har det inte frysigt än så där var det slask.
Men varför åker du inte i nydala spåret tänker nog du?
Dels är jag imot att ta bilen för att komma till träning.
Så att värma upp i 4 km som det är härifrån till nydala är ju perfekt.
Men nästa gång måste jag nog ta bilen när plogningen runt nydala är så nogrann.
(bilden är delar av den utrustning som användes på dagen tur)
God andra advent!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela