simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Man väntar bara på ett "plopp"

Publicerad 2012-12-20 20:45:00 i Allmänt,

Det är en vanlig beskrivning på akutmotagningar landet runt.
"Man i 35 års ålder bärandes ett racket haltar in skrikandes..... vi mistänker att hälsenan gått av..."
Jag och Johannas bror Mattias körde badminton i går.
Jösses vad det tar på hälsenorna,på alla andra muskler också för den delen.
Start stopp i en timme.
0-100 på sekunder.
Men det var värst på benen.
Jag tänkte hela tiden undrar hur det låter när den flyger...hälsenan alltså..
Vissa säger att det kan smälla som ett gevärskott.
Vissa säger att det bara säger "plopp"
 
Jag vill inte veta, men jag vet att jag har statestiken talandes emot mig.
Vanligt i min ålder att man börjar gå sönder vid fysisk aktivitet.
Otränad.
Tur att jag bygger på gymmet då tänker jag och laddar för nästa match med Mattias.
 
 
God natt.
PS.
( Idag fanns det en jättetrevlig träning på Nolia ...intervaller med Stöcke TS  Järnet Jocke.Jag ville jätte gärna åka men halsen gör sig påmind och när jag ska köra med dessa herrar och damer vill jag vara pigg som en nötkärna.
Jocke om du läser detta så lovar jag och komma!) DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela