simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Beslutsångest.

Publicerad 2012-01-14 15:48:31 i Allmänt,

Jag är ju en prylnörd av rang, det har vi fastslagit tidigare. Jag är även svag för klockor. Nu när jag till sommaren ska börja simma i sjöar och träna frisim så känns det som att jag skulle vilja mäta och titta på mina pass även där.
Nu finns det 3 alternativ.
Garmin 310 XT
Positivt :
Priset 2390:-
Funkar bra för alla tre grenar
Jag är van med garmin connect.
Neg :
Mäter inte puls i vatten
Ömtåligt glas
Äldre modell
Storleken
POLAR RCX5
Positivt:
Bättre pulsfunktioner
Kan mäta puls i vatten
Snygg och slimmad design
Batteri tid
Neg:
Många tillbehör ( separat gps)
Mäter inte sträcka i vattnet
Är inte van vid polar Traning center.
Pris nivå 3800:- ( med tillbehör Gps)
Garmin 910 xt
Positivt:
Den kan användas att simma med både inne och ute.
Mäter hur effektiv du är vid varje simtag.
Finslipade funktioner från garmin 310 xt.
Tydlig display.
Allt i ett enhet.
Smalare design
Neg:
Priset 4000 kr
Finns inte i affären än.
Få tester är gjorda.
Ja som ni ser, vad ska köpa?
Inte lätt.
Jag har faktiskt ingen anning.
Det jag vet att det blir någon av dem.
Det finns inget roligare än att träna med en bra klocka ... tragiskt att det är ens mest trogne träningspartner.
Hjälp mej nu vad ska jag ha?
Tjing

Kommentarer

Postat av: J

Publicerad 2012-01-15 10:32:53

Hej! Du har redan svarat dig själv egentligen vilken du skall ha. Det är den sista klockan du lagt upp den svarta Garmin 910 xt. Fast få tester är gjorda verkar den bäst. Inte för mycket design heller som kan förstöra funktionen. Lycka till!

Postat av: Göran Backman

Publicerad 2012-01-16 11:03:41

Du sa till mig att det blir roligare att träna när man har bra grejer och då tycker jag att du ska välja någon av de två sistnämnda klockorna :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela