simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Första träningen med Stöcke TS

Publicerad 2012-01-11 21:58:37 i Allmänt,

Klart nervös var jag när jag skulle simma första gången med stöcke ts.
Det är ju fullblodsproffs med där.
Jag möttes av ett glatt gäng som morsade och tog i hand.
Sen var det dags.
Det märktes att detta var rutin.
Jag kände mig lika vilsen som på min första hockeyträning.
Vad då schema ?
Alla visste vad som skulle göras, ingen genomgång eller förklaring.
Jag fattade noll.
Men jag tänkte att jag slipar på min andnings teknik.
Så jag simmade längd på längd på längd.
Till slut frågade jag en snäll tjej vad schemat innebar.
Hon hjälpte mig att förstå allt.
Sen så hakade jag på henne!
Efter ett tag händer det ... jag får fet senadrag i foten.
Måste vila och dricka.
Men jag får beröm ändå.
Det är väl uppenbart att jag är en ordentlig nybörjare.
Vi simmar i 1 och en halv timme,
Rekord för mej.
Nu är jag helt tom på energi.
Jag måste äta och stretcha.
Sjuk pepp att träna med proffsen.
Tack Stöcke TS Järnet.
Det här gör vi om, men till dess ska jag köpa nya badbrallor det var ett råd jag fick.
Tydligen var mina en stor bromskloss, bra det behöver ju jag ...
God natt, jag kommer att sova gott i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela