simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Teknik träning med Petter!

Publicerad 2012-01-30 14:32:27 i Allmänt,

I går körde jag mitt första simpass.
Ett väldigt lungt och försiktigt pass med fokus på teknik.
Petter min granne var där och tittade på mitt crawl.
Jag hade mycket att lära.
Men mycket av det hela handlade om andning/vridning och benspark/vattenläge.
Jag har fått mycket tips och bra hjälp att förstå.
Det stösta problemet är att jag hammna fel i mitt vattenläge.
Jag provade att simma med en "dolme" som flyttade upp fötterna som annars bromsade mitt simmande.
Då gick allt svin fort och känndes lättare.
Jag måste nog införskaffa lite träningshjälpmedel.
Stort tack till Petter som hjälpte mig att slipa på min teknik nu är det bara och nöta vidare!
Tjing !

Kommentarer

Postat av: Göran Backman

Publicerad 2012-01-31 10:12:48

Det är inte lätt att ligga rätt i vattnet. Jag vill inte ens tänka tanken på hur illa det ser ut när jag simmar. Kan inte vara en grann syn fast å andra sidan så lär jag bjuda på en del skratt från de andra i bassängen. Så bjud med mig om du tycker att du är dålig på att simma för med mig bredvid dig så kommer du känna dig som Phelps eller Thorpe :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela