simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Att falla som ett korthus.

Publicerad 2012-06-06 17:39:32 i Allmänt,

Idag provade jag mitt första triathlon träning med Stöcke TS Järnet.

Distanser 450 meter simning
Cykel 1,4 mil
Löpning 4 km

Simningen kändes helt off jag fick ingen luft samt att glasögonen släppte in allt vatten i ena ögat. Det medförde att jag fick panik.
Det enda som gick att göra var att simma bröstsim.
Ett otroligt nerköp.
Jag kände mej totalt misslyckad.
Väl uppe på cykel så hade simningen satt mitt självförtroende på minus.
Hade ingen kraft att cykla för.
Löpningen var det enda som kändes lite ok.

Detta gör att jag överväger att ställa in på lördag. Om jag inte fixar att simma crawl 450 meter i sjö kommer 1500 meter i hav betyda döden.

Jag skämdes inför alla när vi var klara.
Dom måste tro att jag är någon lycksökare som inte tränat något.

Mest besviken är jag på min kropp och mina nerver som inte kan leverera när det gäller.

Hur kunde det bli så här ?

Nu när jag kommit hem känner jag hur kroppen känns sliten och andningen känns ansträngd.
Är jag sjuk?

Nästa onsdag är det uppställning igen.
Tro inte att jag ger mej.
Nu är jag bara mer övertygad att jag måste köra hårdare än hårt.
Lets Go !



Kommentarer

Postat av: Moa

Publicerad 2012-06-06 17:51:06

Men sluta! Klart att ingen skulle dömma dig. Jag förstår hur du känner dig men kan lova att ingen skulle tänka så. Om de skulle göra det mot all förmodan så är det väl ändå inget att bry sig om. Who cares??? Alla har varit nybörjare någon gång. Och tänk, nu kan det bara bli bättre!!!



Om det är till någon tröst så under dagens cykeltur med GCK fick jag första punkan redan innan vi hann ge oss ut på turen, efter ca en timme märkte jag att jag inte stängt väskan under sadeln så nyckelsatsen flyger ur och alla måste stanna och vänta på mig, efter ytterligare 30 min får jag punka igen och alla måste vänta än en gång.... Lyckat???!!!

Postat av: Dan

Publicerad 2012-06-06 18:39:07

Tack Moa!

Jag är en känslosam vinnarskalle.

Därför blir dalarna djupa och topparna höga.

Tack för peppen och helt klart så ska jag köra på.

Oj jobbigt med alla punka för dig har du fått 3 st i år nu va ?

Postat av: Olof

Publicerad 2012-06-09 21:48:07

Men vaffan; du skall inte skämmas ju. Alla skall ju med till Holmsjön och prestationen är alltid relativt sitt eget pers vilket du nu har! Första gången är svår, många detaljer som skall funka. Fokusera på det som funkade och ta med dem till på onsdag. Dom saker som inte funkade kommer att gå till sig skall du se.



Jag kunde heller inte frisimma hela sträckan första gången jag var på Holmsjön... om det nu är någon tröst ;)

Postat av: Dan

Publicerad 2012-06-10 00:05:25

Tack för stödet Olof!

Det betyder mycket att få höra att även andra haft det tufft i början.

Jag ska verkligen ta med mig det som funkade och sen ska jag slipa på resten.

Jag ska kämpa vidare !

Hoppas halsen känns bra på onsdag då ses vi!



Tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela