simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Degersjö Triathlon

Publicerad 2012-06-23 21:10:48 i Allmänt,

Idag blev det premiär för degersjö - triathlon!
Solen stod högt på himlen och jag kännde en grym pepp för träning.
Jag var sugen på att testa lite längre distanser.
Så...
Det blev :
550 m simning
24.24 km Cykel (två varv runt sjön)
12.09 km löpning (ett varv runt sjön)

Detta tog mig 2 timmar 14minuter .
Pappa var med ner till sjön för att kolla till mig.
Han upptäckte även lite teknik detaljer som jag måste träna på ang simningen.
Cykel kändes bra idag, låg på en snitt hastighet på 26 km /h
Helt ok.
När jag skulle ut på löpningen så var benen möra och solen värmde på ordentligt.
Jag sprang iväg men tänkte i mitt stilla sinne-
Hur ska detta gå utan vatten?
Men jag hann inte långt förrän en välbekant bil körde om.
Min.
Pappa hade förstått att det skulle bli varmt utan dryck och på eget initiativ tagit min bil och följt efter.
På det sättet fick jag 4 st vätskestationer efter vägen!
Vilken Pappa!

Löpningen blev då mycket bättre än vad den annars blivit.
Lyckades hålla ett snitt tempo på 5:05 min /km
Det var slutet som tog mig, dom sista 3 km var astuffa.

Nu ska vi sova i tält med banen här ute.
(Bilden är från växlingsområdet här ute.)
 
God afton!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Magnus Wiklund

Publicerad 2012-06-23 22:56:28

Bra kört! Kommer du köra stöcke triathlon imorgon?

Postat av: Dan

Publicerad 2012-06-23 23:16:47

Nej ska spara mig till onsdag. Om du ska köra : lycka till !!
Nästa år ska jag nog prova denna distans :)

Postat av: Dan

Publicerad 2012-06-23 23:18:55

Tack föresten :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela