simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

En dag på soffan?

Publicerad 2012-06-24 19:39:33 i Allmänt,

Jag har tagit det rätt lungt idag men varit en timme på iksu och gymmat.
Björn var min ledsagare bland vikter och stänger.
Man lär sig nya saker varje gång när han är med.
Kroppen var väl inte riktigt pigg på att lyfta skrot men jag har värk när jag skriver detta inlägg så något borde jag gjort.
 
I övrigt idag har jag salviskt följt Umeåbor som tävlat i Nice.
Är så sjukt imponerad av dessa krigare som i stark hetta simmar ,springer och cyklar på tider som är helt otroliga.
Det var en full Ironman som dom körde.
Mina egna "baby steps" som jag tar bleknar rätt fort när man tittar på dessa siffror.
Men jag måste komma ihåg att jag är nybörjare och att min resa just börjat.
 
Stöke TS Järnet hade även dom en tävling idag men det var en halv ironman distans.
Så jag hoppade över den.
Nästa år är jag där.
 
Nu ska jag ta hand om min yngsta som slog en bakvolt rak i från soffan in i ett bord.
Sånt får ett pappa hjärta nästan att stanna.
 
God afton!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela