simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

En vecka kvar...

Publicerad 2012-06-02 15:54:40 i Allmänt,

Nästa lördag ska det ske.
Alnö triatlon ska jag tävla i.
Jag har köpt en apple TV för att kunna pepp se alla ironman på youtube ;).
Har just sett Stockholm marathon på tv med sönerna.
Dåligt väder där i dag men inget jämfört med Vännäs halvmara tänkte jag...ha ha ...
Det är märkligt är det för varmt så är det tufft och är det kallt så är det tufft.
När min vän Niklas Berglund skulle springa Stockholm marathon så var det det varmaste på många år.
Då kollapsade till och med killen med "tempo ballongen".
Vinnaren ser ni i nummer 24.
En extra eloge till tv4 reportern som ska intervua löpare och springer brevid i högklackade skor.
( som tur är stannar ingen löpare )
Jag hade nog blivit bra arg om hon stannat mig...
I går simmade jag 1500 meter på iksu utan uppehåll det var tungt och jag hade fockus på att bara ta det lungt och fint.
Precis som jag tänkt göra på tävlingen.
Som badvakten sa på Kreta:
- You know, take it nice and easy and it will work out fine.

Idag blir det vila tror jag om jag inte drar på iksu och cyklar lite ...
Till sist ett litet tips på hur man kan behålla värmen innan start
Träna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela