simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Pumpade däck,sol och kärlek!

Publicerad 2012-06-25 22:18:19 i Allmänt,

Om jag tolkat signalerna som först gjorde sig gällande i dag så hade det nog inte blivigt något pass.
Jag tar det från början.
Glad i hågen kom jag hem från Team sportia, med mig i påsen hade jag nya grejer till hojen.
Peppad så började jag montera allt.
Pump gick bra.
Cykelväska för reservslang gick bra.
När jag sen ska montera kadens mätare som Moa tipsat om så skiter det sig.
Jag har köpt fel.
Jag har köpt en hastighets sensor som jag inte behöver.
Ja jag byter väl imorgon tänker jag.
Nu pumpar jag cykeln och tar en tur,,,
Jag provar min lilla reservpump men vad händer ... Jag knäcker ventilen.
Luften pyser ut ....
Jag blir het.
In med cykeln i bilen och den felaktiga mätaren.
Mot Team sportia.
Personalen på den affären är något extra.
Trots felköp och en bruten kartong så får jag byta sensorn!
Sen hjälper han mig att byta slang och går igenom hela min cykel.
Sadel sänks.
Växlar kollas.
Bromsar kollas.
Däck pumpas.
 
Väl hemma monterar jag och min granne Jonas kandensmätare!
 
Ut på en tur som jag sent kommer glömma.
Benen svarar som aldrig förr.
Backar är ingen fara utan jag bara matar på.
Snittfart 27.9 km/h
Snitt kandens 94
4 mil kändes som 1mil... helt sjukt.
 
Dagens tips: Pumpa däcken!
 
En förklaring till dagens framgång är nog att i fredags så förlovade jag och Johanna oss.
Nu fick ni ett hett scoop här i bloggen!
 
God afton!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jesse

Publicerad 2012-06-26 07:44:42

Hej!

Ett stort Grattis till förlovningen!!
Ni är så fina tillsammans :).

När det gäller träning så inspererar du många med mig. Hade toppen!

Postat av: Dan

Publicerad 2012-06-27 22:20:18

Tack !! vad kul att du med flera blir peppade på att träna!
Det ger mig mer lust att blogga och träna!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela