simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Tabata session med Johanna!

Publicerad 2012-06-04 22:46:15 i Allmänt,

Just avslutat ett pass tabata hemma med Johanna!
Hon gillade det!
Dom övningar vi körde var:
Runda 1 (8st 20 sek 10 sek vila) Höga hopp
Runda 2 (8st 20 sek 10 sek vila) Situps / Armhävningar. Här körde vi varannan.
Runda 3 (8st 20 sek 10 sek vila) triceps övning med vikt /Rygglyft med vikt. Här kör vi varannan.
Runda 4 (8st 20 sek 10 sek vila) Benböj /Höga knän i armhävnings position.
Runda 5 (8st 20 sek 10 sek vila) Plankan / ben pendel liggandes på rygg.
Runda 6 (8st 20 sek 10 sek vila) Knästående lyft ben rakt bak vänster /höger. Här kör man varannat ben
Runda 7 (8st 20 sek 10 sek vila)Bicepsövning med hantel vikt varanan arm.
Passet tog 31 minuter jag missade 2 omgångar höga hopp..
334 kcal
Snitt puls på 147.
Ganska bra hemma i vardagsrummet!
Nu har jag även testat triatlon dräkten inför Lördag.
En tight historia...
Så kommer jag tävla på lördag om vädret tilllåter.
Träna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela