simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Vädrets makter...

Publicerad 2012-06-04 09:10:22 i Allmänt,

Detta mail landade i morse i min inkorg.

Hej!

Väder och vind har inte varit gynnsamma i någon del av landet i år. Då Svenska Triathlonförbundets tävlingsregler inte medger simning under 13 grader behöver vi ge besked om eventuella ändringar i distansen.

Idag är temperaturen 9 grader och vi i tävlingsledningen har därför beslutat följande:
Torsdagen den 7 juni kl. 18:00 tas slutgiltigt beslut om simmomentet utgår eller kortas till 750 meter.
Om simningen utgår så ersätts den av en löpsträcka och tävlingen konverteras till en Duathlon.
Sträckan blir då följande, enligt duathlondistans, 10 km löpning - 40 km cykel – 5 km löpning.
Löpsträckan kommer vara 3 varvs-principen för de 10 km. Sträcka två kommer att bli 2,5 km ut och 2,5 tillbaka.
Beslutet om vilka sträckor som kommer att bli aktuella kommer stå på vår hemsida. Dagliga temperaturer i vattnet följs i forumet under Triathlon.


Det är bara att invänta torsdag kl 18 för att se vad som gäller.



Träna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela