simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

IKSU en måndag - Rockkonsert!

Publicerad 2012-03-12 19:04:07 i Allmänt,

I dag var jag på kurs med jobbet så att simma på lunchen blev svårt.
Jag bestämde mej därför att ta det efter jobbet kl 17.00.
Att vara på iksu mellan 16-18 på måndagar är som en rockkonsert..
Fullt överallt i omklädningsrum, incheckningmaskiner, dusch, ja allt är det kö till.
Varför denna hybris på måndagar?
Har alla dåligt samvete för helgen som passerat?
Eller är det alltid så vid dessa tider?
Helt sjukt.
Kände mej som en gammal sur gubbe över trängsel och annat.
Men när jag väl kom i vattnet så kändes allt bättre, fick dela bana med en trevlig tjej.
Eller .. ja hon var ju snäll som lät mej dela bana med henne.
Vi sa ju endast det till varann ha ha ha...simming den sociala sporten.
Jag kom på en till surgubbe reflektion : ni som inte har badbyxor, skippa badet - att bada i sina boxer är sjukt ofräscht.
Nåväl.
Dagens pass blev:
1000 meter crawl
250 meter benspark.
Borde köra tvärtom...
Nu blir det att mysa med mina små troll till en film.
Imorgon innan kursen så ska jag prova på Yoga för första gången.
Det blir sjukt spännande.
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela