simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Stressigt? Då är det dags för tabata!

Publicerad 2012-05-24 16:30:51 i Allmänt,

I bland är världen liten.
Johannas vän och kollega från luleå bor på samma fantastiska hotell som oss.
Med sig har hon sin starka brandman till karl.
Patrik heter han.
Han har i två dagar funderat över min tränings hets.
Men i dag blixtrade han till och bjöd upp till dans!

Han föreslog att vi skulle köra ett pass Tabata.
Låter som en maträtt tyckte jag först.
Men det är sjukt jobbigt.

Man gör valfri övning i 20 sekunder vilar i 10 sekunder.
Man kan köra armhävningar/ utfall/benböj / rygglyft osv.

En vanlig set är 8 rep.
Vi körde 6 såna svängar med 8 rep.
På 18 minuter förbrände jag 200 kalorier och hade högsta puls på 174.
Bra pass om du har lite tid.

Så ladda ner en Tabata app till din mobil och kör i gång!

Tack Patrik som bjöd på en väl grillad Tabata!

Nu är det dags att gå ner till den välfyllda buffén !

(Bilden är på Patrik efter passet vid poolen.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela