simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

The big blowout

Publicerad 2012-05-01 21:47:45 i Allmänt,

Igår kom den urblåsningen som kroppen väntat med.
Hård träning och stress tar ut sin rätt.
Sista veckan har jag kört hårt.
Ungarna har dragit hem feber och snuva från förskolan.
I går var det valborg och jag ville att barnen skulle få se en brasa och göra en utflykt.
Så vi var i lekparken sen for vi till degersjö och såg en brasa.
Hela tiden kände jag svag yrsel, illamående och feber men jag kämpade på.
Mot kvällen var det spelning på allstar som väntade.
Jag försökte vila och dricka mycket.
Men det höll inte, febern steg och jag fick en ordentlig yrsel samt illamående.
Det fanns bara en väg att gå.
Åka hem.
Det har aldrig hänt förut.
Idag har jag sovit hela dagen.
Hela kroppen känns matt och musklerna värker infrån och ut.
Jag har läst på lite om överträning och nu ska jag ta vara på mig bättre!
Nu sitter jag och känner hur febern pulserar i min kropp.
Jag ska sova nu.
God natt!

Kommentarer

Postat av: Jakob

Publicerad 2012-05-03 16:10:23

Alltså, det är ju ingen annan som kombinerar den här typen av träning med DJ jobb. Så enkelt är det ju bara.



Skulle jag vara uppe sent en natt, dricka två öl eller slarva bort en vilodag så skulle jag förmodligen DÖ!



Kör hårt, men ladda med bra kost och sömn också!

Postat av: Dan

Publicerad 2012-05-03 17:34:23

Yes ska lägga om lite så att jag får ut en vilodag till runt helger när jag spelar.

Nu ska allt slipas så att man är på topp den 9 juni.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela