simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

2 timmar på IKSU varav en på ett nytt språk...

Publicerad 2012-11-20 22:53:00 i Allmänt,

 
(för att förbättra nästa års sjösimmning)
 
I dag skulle det ske.
Petters pass skulle provas på simningen.
Men först hade jag lovat Björn att vi skulle slita i gymmet.
Så först en timme bland stora gossar och starka kvinnor.
Vi laddade på rätt bra jag och Björn.
Jag skulle nog varit rätt nöjd och få åka hem när Björn tackade för sig.
Men icke.
Dags att veva igång armar för ett simpass som aldrig provats.
Har haft dåligt samvete för detta då jag inte riktigt fattat vad allt betydde.
Men i går så lusläste jag Petters väldigt pedagogiska beskrivning och till sist föll poletten ner.
Passet inhöll:
Fart ökning
Startider (intervaller)
Paddlar/dolme 
Benspark
osv.
3100 meter skulle det bli om jag skulle genomleva hela passet.
Nu hann jag tyvärr inte hela för Iksu slår igen sina portar 22.00 i simdelen.
Men...
Jag fattar språket.
Sim språket.
Alla förkortningar, starttider, längder, det sitter hyfsat nu.
Petter har gjort tre pass till mej, detta var första.
Det var tungt och det gav en helt ny dimension till min träning.
Jag var bra yr när jag skulle upp ur vattnet.
Det var längesen det kändes så.
Nästa gång ska jag inte värma upp i gymmet.
Då borde jag hinna hela.
Det känns som att om jag nöter dessa tre pass mycket under vintern borde det märkas till våren när det är dags för sjön igen.
 
Nu börjar det!
 
God Afton.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela