simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Tjurruset på en Lördag???

Publicerad 2012-11-19 18:15:11 i Allmänt,

( bild lånad från tjurruset.... nja så här illa var det inte men nästan)
 
Äntligen blev det en lång löptur på 18 km i Lördags.
Men den blev inte precis som jag tänkte...
Barnen hos sin mormor från kl 11.30 på en lördag vad gör man då?
Japp man tränar.
Jag kastade mig i mina löpkläder.
Min plan var att köra runt sjön och milspåret på nydala.
När jag kom fram dit så låg det en halvmeter snö på spåret ??
Då kom jag på en reservplan = ta hundspåret 8,5 km.
Allt väl i början .. började till och med att tänka på artiklar som handlat om att "löpa i terräng är ju kul"
Det här kanske är något för mej ?
Tills jag kom fram till min första myr 4 km in på spåret.
Jag kan inte vända tänkte jag för det är lika långt hem som vidare...
Sen kom myrar titt som tätt mina skor var dyngsura och så att det "kloffsade" när jag sprang.
Det började till och med skymma så sakta gick det ..
Äntligen när jag så lampor från nydala så förtod jag att jag var räddad.
Men jag vek inte ner mej trots blöta skor och kalla fötter.
Jag tog varavet runt sjön.
18 km på 2 timmar.
 8,5 km på 1.10 min typ,,,
Just nu när man tänker tillbaka så var det rätt kul det där med att springa i skogen...ändå...
Kanske ska köpa nya bättre skor bara.
 
Det är ju jul snart ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela