simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Gräsänkling.

Publicerad 2012-10-26 23:55:25 i Allmänt,

"Gräsänka kallas en kvinna vars make är bortrest. Den manliga motsvarigheten är gräsänkling.
Ordet gräsänka är känt redan på 1700-talet, och kommer från det lågtyska graswed(e)we som betyder förförd och övergiven flicka. Förledet syftar antagligen på förförelse i det fria. Därefter har ordet fått en annan innebörd, då betydelsen har gått från förförd och övergiven, till tillfälligt ensam."

Johanna är i stockholm med sina vänner.
Det är hon väl värd.
Hoppas hon har kul!
Detta gör att jag måste hitta kreativa lösningar för min träning.
I går körde jag gym med Björn.( han körde så hårt med med mig så att det slog lock på mitt högra öra)
Idag blev det 1 timme och 15 min trainer och film en skräckis faktiskt...Lite svårt att komma i stämminig.

Jag ser fram imot söndag då det lutar åt ett lång pass i löparskorna.
Kanske i snö?
Det verkar faktisk snöa nu.
Nä det är dags att fira snön och ta ett glas Julmust.

God natt!

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Stefan G

Publicerad 2012-10-27 21:55:53

Föreslår en sista vända runt Grössjön.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela