simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

En vändning..och tre Hurra!

Publicerad 2012-09-03 19:57:00 i Allmänt,

I går var en konstig dag först när jag vaknade kändes det som sju svåra år...
Sen när sömnen var återbetald så funkade allt toppen.
"förkylningen" var som bortblåst.
 
Typiskt tänkte jag.
Ännu en gång har jag förstått vad god sömn är viktigt.
På kvällen så fick jag då därför ett litet uppdrag som jag omvandlade till ett tränings pass.
Cykeln stod kvar på stan, så en liten jogg dit och hämta den kändes lagom.
Det var först tänkt till en promenad.
Men luften var så god så jag var tvungen att jogga.
Efter 100 meter så tänkte jag.
Låt oss springa på tå som proffsen.
Sagt och gjort så blev det 6 km på tå.
Med en paus för att stretcha vaderna som börjarde kännas på allvar.
Idag käns vaderna som två betong klumpar.
 
Så simmningen idag fick vänta.
Kanske kör lite överkropp här hemma.
Nog om mig.
 
Idag var även en stor dag för Umeås Triathleter och för Stöcke TS Järnet.
Vi fick hem vår SM mästarinna Louise på Umeå flygplats nyss.
En välkomstkomite från klubben var på plats.
Jag glömde min telefon så det blev inga bilder men det var kul att visa uppskattning för den otroliga prestation hon gjort.
Det är även den tävlingen som är mitt mål nästa år så det passar ju bra:)
 
Grattis !!
Louise Rundqvist, Stöcke TC Järnet, 4:53:49
Distansen är 1900m simning, 90 km cykling, 21 km löpning.
 
Hurra!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela