simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Gamlia sm spåret x 2

Publicerad 2012-09-23 20:41:54 i Allmänt,

 
Före min tur.... beslutsam min.
 
 
 
Efter min tur på Gamila idag.
 
Det var med respekt från första steget jag började min tur idag.
Två varv runt sm spåret. 
Jag började vid kvarnen på gamlia.
Första biten kändes bra.
Jag ville lära mig spåret.
Märka ut var alla tuffa backar ligger.
Det var sol och fantastiskt idag så gamila visade sitt fina ansikte idag.
Vid 5 km börjar dom uppfostrande backarna.
Men det kändes helt ok.
Hela tiden tänkte jag :
Ta det lungt ett varv kvar.
När jag paserade kvarnen igen så stod kl på 54.39.
Ett varv kvar.
Vid varvning så tog jag mitt äpple som jag lagt vid start.
Det åt jag joggandes i 1 km.
Måste ha sett rätt kul ut där springer en snubbe och äter äpple ?!
Allt flöt på bra och just innan sista träbron så visade kroppen att den var less.
Helt plötsligt så tog jag några gång steg i en uppförssväng.
Utan att jag ville.
Det var hjärnan som kände yrsel och lite som när man tappar balansen så krävde kroppen några stabila steg.
Dock inte många utan snart var jag på språng igen.
En fanatstisk känsla att komma i mål på sm spåret på en tid som var helt ok.
 
1.53 blev det kolla turen här.
 
Så vilken tid blir det nästa helg?
 
3.10 på 3 varv ?
 
Jag tror att tredje varvet kommer att vara det överlägset tuffaste som jag varit med om....
 
God kväll!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela