simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Triathlon pass inne med Moa!

Publicerad 2012-09-25 22:41:00 i Allmänt,

Idag blev det att testa ett nytt ställe.
Medly.
Jag och Moa hade fått ett test pass.
Så vi tänkte maximera det.
Vi körde en sprint distans.

750 meter simning.
2 mil cykel.
5 km löpning.

Jag och Moa är jämna på det mesta.
Vilket gör det hela väldigt kul.
Simningen var en rysare ända in på slutet.
Det är ganska roligt att köra ett triathlon
pass inne.
Det är spännande i växlingarna.
Man måste ta hänsyn att det kan vara andra i vägen som inte fattar något om att man har lite bråttom.
Cykel var trevligt idag.
Lagom på något sätt.
På löpningen led mina ben.
Men jag höll ut.
På slutet när jag hade 700 meter kvar lyckades jag komma åt nödstoppen på löpbandet ( det har aldrig hänt på IKSU ) så jag blev super stressad att få i gång det. Men det gick bra.

Passet tog 1.20 enligt min klocka.
Men då missade jag att stänga av den vid ett tillfälle.

Summan av kardemumman är att det var sjukt kul.
Roligt att få med sig en tränings kompis på dessa tokigheter.

Nästa gång blir det olympisk distans eller hur Moa ?

God kväll!

Moa i action på tävling!

 
Kvällens lokal.
 
 
Mitt växlings område.
 
 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela