simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Umedåren 2012

Publicerad 2012-09-30 23:05:06 i Allmänt,

Ett skönt gäng fast lite galna samlades vid kvarnen.
Många log på det där sättet som skvallrar om att det är något sjukt är på gång.
Det var det.
Tre varv på sm - spåret är galet.
Dessutom utan klocka.
Man fick gå på folks tröjor där förväntade sluttider stod.
Jag hängde på dom som det 3 timmar.
Min gissade tid var 3.15.
Första varvet gick faktiskt rätt lätt. Jag tog en gel vid varvning.
Stort koncentration på att inte lägga in för hög växel under varv två.
Varv två så sprang jag och småpratade med en tjej som hade milen på 46 minuter. Så jag tänkte häng på så länge du orkar.
Jag orkade till varv tre.
Jag gick och åt min gel innan jag började nöta på mitt sista varv.
Mycket mentalt just här.
Det gjorde ont överallt både över och underkropp. Allt värkte.
Från början efter gången så ville inte benen springa.
Men efter lite stapplande så var jag igång.
Jag funderade hur jag skulle göra uppför kallkällsbacken?
Gå eller springa?
Vid det här laget så känns det som att det gick lika fort.
Det blev springa!
Sen nästa backe som var mindre var jag tvungen att gå. Men precis när jag fann mig i min situation så kommer han som gick i mål först.
Han heja på och skrek:
-Om du springer nu så kommer du in under 3 timmar!
Vips så blev det fart på benen.
Helt plötsligt var jag i mål.
Tiden 2.55.47.
Otroligt nöjd.
Idag är det ömma ben och film mys med ordentlig med godis.
Nedan är lite bilder från dagen!

God kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela