simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Dags för lite fart!

Publicerad 2013-04-24 22:45:04 i

Idag skulle jag köra ett 2 timmars pass löpning i lugnt tempo.
Jag började lunka på,pulsen var tydligen låg i dag. Men när jag efter uppvärmningen var klar så började klockan varna på stubben.
-Kul ...tänkte jag två timmars pipljud.
Då ändrade jag mej.
Jag ville ha fart.
Jag ville ha smärta.
Ändring av pass.
Intervaller i 55 minuter.
Pang!
Vilken lycka och få sätta i väg i full fart runt Nydala.
Folk som jag mötte trodde nog att jag var galen.
Mellan 167-195 i puls skulle jag ligga i 4 minuter gånger fem repetitioner.
Jag försökte naturligtvis pressa allt jag klarade av.
Men här gjorde sig vår vän Marias goda Tacos påminda.
Typiskt.
Kroppen svarar bra det är bara middagen som ställer till det.
Jag åt lite väl mycket.
Nåja det höll ihop helt ok.
Nu ligger jag i sängen och känner hur benen värker.
Å vad härligt!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela