simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Grit...

Publicerad 2013-04-09 19:10:43 i Allmänt,

Nu har jag testat det.
 
GRIT™ STRENGTH – Maximera din styrka
GRIT™ STRENGTH är designat för att bygga upp din muskelstyrka. Här använder du skivstång, viktplatta och steplåda för att öka träningseffekten. Musik och rörelser ger dig effektiv träning som förbättrar din syreupptagning, styrka och uthållighet. Prestera fortare på en högre nivå, med GRIT™ STRENGTH.
 
Jag tycket att det var helt ok pass.
Mina plus var att det var ett kort och intensivt pass som var tufft.
Det som var mindre bra var att instruktören hestsade alla att ta mycket i vikt på stängerna.
30 % av sin egen vikt.
Sen var det endå mycket lyft över huvedet.
Såg många som lyfte fel och vred ryggen och troligtvis kan skada sig om dom fortsätter.
 
Jag är inget proffs på att köra lyft jag heller så jag blev lite off jag med.
Sen var det svårt att hänga med.
Det var två sorters "burpees" sen en hoppande armhävning som jag inte greppade riktigt.
Allt detta i en rasande fart.
 
Trots allt detta var det ett anorulda pass som var kul.
 
Jag ska prova igen då kanske det klarnar för mig vad som ska göras.
Jag måste tilllägga att jag var ingen mästare på första bodypump passet heller.
 
Nu ska jag åka och cykla.
 
Lite pepp från Arnold för er som ska köra fys kommer här:
 
God kväll.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela