simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Race rapport från Umeå Triathlon

Publicerad 2013-08-05 23:40:08 i Allmänt,

Olympisk distans i Umeå?
Helt fantastiskt att ha möjlighet att göra denna sträcka på hemmaplan.
Jag var helt ok laddad.
Dessvärre gjorde en liten överilad uppladdning på SM spåret på torsdagen.
Ville bara känna på löpformen efter onsdagens träning.
Nåväl.

Simningen på tävlingen kändes inte bra som lök på laxen strulade mina glasögon och simmössa och släppte in vatten på andra varvet.
Blev otroligt störd av detta och tappade fart,tid och rytm.
Men det jag ska ta med mig är att inte glömma att värma upp ordentligt på simningen.
Cykel är där jag känner att jag gjort framsteg jag orkar mer och håller ok fart.
Detta moment kändes bra men mer intervaller under vinter kommer att göra susen.
Mycket backar ska avverkas lovar jag.

Löpningen kändes som en transport sträcka.
Jag lägger mig i ett tempo och fastnar där?
Lite rädd för att ta slut?
Jag har nog några minuter att hämta men tar inte ut detta från kroppen.
Samma sak gäller här Intervaller ska bli.

Slut tid 2:44
Gammalt person bästa 2:47
Slipade några minuter och är nöjd med det.
Sammanfattningsvis är det som Niclas i klubben sa:
Detta är en motionstävling med sjukt mycket prestige ;)
En ofantligt trevlig tävling på hemmaplan med bästa hejarklack på plats i form av träningskompisar,familj och vänner.
Vi ses på Nydala nästa år.

Vill passa på att skicka ett stort lycka till på Cykelvasan till Patrik Rådström!
9,5 mil i terräng är imponerande.
Kör hårt!
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela