simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Tavelsjö halvmara - en heldags överraskning?

Publicerad 2013-08-19 23:13:11 i Allmänt,

Jag hade laddat som jag brukar med vatten och carbloader.
Somnat tidigt.
Vaknat före alla andra, gett mej iväg.
Vädret var tråkigt, regn och rusk.
Spelar ingen roll för en peppad löpare.
Väl i tavelsjö så hämtade jag min nummerlapp.
Allt var bra satt och väntade på start då en funktionär dök upp.
- Finns det någon Dan Wiklander här ?
Japp sa jag.
- Du måste följa med det har blivit en miss med din nummerlapp....
Ok sa jag och följde snällt med.
När jag kom ut så stod dom där uppradade - Mina polare.
Nu åker vi sa dom.
Det blir ingen löpartävling, vi ska på svensexa.
 
För mig tog ett bra tag att ställa om från tävling till fest.
Det är dock en fantastisk ynnest att få en dag när allt är planerat för en.
Vi började med Lazerdome.
Det här blir en lugn dag tänkte jag.
Efter det så sa alla - nu måste du ladda upp!
Så vi tog ett ordentligt lunchmål.
Nu är det dags, sa alla efter lunchen.
 
-Är du nervös frågade alla ?
 
Jag tänkte så länge jag inte ska bada med spindlar eller hoppa från plaza så går det väl an?
Men jag hade fel, dom hade tänkt på allt.
 
Jag fick gå en MMA match mot Tomas Bäck.
Först uppvärmning sen en rond boxning följt av en rond brottning sen till sist MMA.
Det var en upplevelse.
Jag blev helt slut.
Att samla kraft till slag och sparkar och vara explosiv var en helt ny sorts aktivitet för mig.
Jag överlevde utan större krämpor.
Fick faktiskt in några kängor även.
 
Efter detta blev det en fantastisk kväll ute vid havet med rikligt med mat och dryck.
Jag blev så utmattad av hela grejen så det blev tidig kväll för mej.
 
Det var en härlig dag och kväll.
Jag får ta revanch och nytt pers på Tavelsö nästa år.
 
God natt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela