simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Att springa fort.

Publicerad 2013-01-17 21:52:00 i

Idag tränade jag på att bli bra på att springa fort.
Det gör man enklast genom att springa fort.
Intervaller med Stöcke TS järnet på Nolia går till på följande sätt:

Passet var uppdelat i 4 delar.

4 varv på banan 4:30 tempo
3 varv lite fortare (ca 3.50 tempo)
2 varv ännu fortare
1 varv fri fart ( Max)

Detta körde vi tre gånger.
Jag slutade prata efter 2 set, det gick inte.
Pulsen låg på 172 i snitt och max hade jag 204.
Sjukt tungt men roligt på samma gång.
Det som är bäst när man är flera är att man kämpar mer än om jag kört själv.
Olof såg en gång under passet att jag började tveka då sa han bara:
-Kom igen Danne, alla ska med!
Vips var man taggad igen!
Nu känns det i benen.
Det pulserar så där skönt.
Kommer nog att kännas i morgon.
Jag är lätt med nästa gång då ska det bli "super 1000 m " det låter lika otäckt som spännande.

Nu blir det kvällsmacka och sen sova.

Tack Jocke mfl för en bra torsdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela