simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

En till simtränare!

Publicerad 2013-01-21 19:33:50 i Allmänt,

I dag var jag tillbaka i plurret, denna gång med en ny simtränare - ett proffs på beachvolly.
Det jag inte visste var att hon även simtränat i yngre år.
Jag tog naturligtvis chansen att få lite tips i min strävan att simma fortare och bättre.
Rivia som nu jobbar som nattklubbschef på Allstar kollade när jag tog några längder på Iksu.
Och Ja det behöver slipas.
Tydligen gör jag av med mycket energi på att "åla" mig.
Jag ska försöka ligga still när jag tar mina armtag.
Efter några vändor såg det tydligen bättre ut.
 
Då var det dags för utmaningen.
Intervaller som tävlingsmoment.
Jag vs Rivia.
Det var tufft men Rivia tog hem fyra av fyra.
En vända körde jag själv och fick kramp.
 
Roligt att simma med någon som kan ge bra tips!
 
Tack Rivia!
 
Tjing!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela