simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Vallamagi och Gammlia 3,2 km

Publicerad 2013-01-10 21:47:00 i Allmänt,

Jag har bevittnat hantverket valla konst.
Stefan som har en hel familj som åker skidor på olika nivåer (dom flesta på tävlingsnivå) han tog sig an mina skidor.
Tänk vad man inte vet.
Det är en total vetenskap att valla ett par skidor och göra det rätt och bra.
Stefan guidade mig om vad han gjorde och varför.
Nu vet jag att man kan lägga en struktur på sina skidor för att få bättre glid.
Jag vet skillnaden mellan olika vallasorter.
Jag fick även reda på att det finns lika många åsikter som det finns skidåkare när det gäller vallning.
Sen kan det bli otroligt dyrt om du ska ha alla grejer (farligt för mig prylgalning...).
Det tog ett bra tag att blir klar med mina skidor då vi gjorde en total uppstyning av dem.
Tack Stefan!!
 
I ikväll blev det premiär på Gammila.
Stefan tipsade om 3,2 spåret två varv.
Jag har ju varit krasslig så jag tänkte att det blir en lugn och fin tur.... lite som en promenad.
Tjena.
 
Efter 100 meter så flög träningsdemonen i mig och jag matade som bara den.
Kroppen svarade hyfsat så jag låg på.
(Jag har dessutom ingen bedårande teknik så jag aktiverar hela kroppen)
Inte supersmart.
Men det var otroligt fint i skogen.
Efter 2 varv som jag tog på 34 minuter så ville jag gärna ha mer.
Men.... jag avbröt och åkte hem.
Te, vila och så får vi se hur kroppen reagerar på denna utflykt.
Spänningen är olidlig.
 
 
Kolla in denna pepp video:
 
God Natt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela