simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Triathlon feber i Holmsjön!

Publicerad 2013-07-31 20:50:00 i Allmänt,

Äntligen fick jag köra min premiär i Holmsjön med klubben!
Sjukdomar och resor har satt p för alla tidigare försök.
Idag var jag på plats i tid.
Sen började en ström av nya ansikten dyka upp.
Massor av första gången triathleter och nya hjältar.
Å vad kul!
När jag skulle anmäla min tid så kom jag inte ihåg vad mitt pers låg på.
Jag drog till med 58 minuter.
Inte så fel då mitt pers enligt denna blogg var 58.35.
Idag var det varmt i vattnet så det blev simning utan våtdräkt.
Simningen kändes bra förutom att jag för första gången på länge drog i mej två rejäla kallsupar när jag skulle ta sikte.
Cykel var det som kändes riktigt bra.
Snitthastighet 30,7 km/h
Jag hade laddat upp med lätt mat innan.
Yoghurt...tyvärr var den sjukt god.
Det kändes på löpningen.
Var tvungen att slå av på takten, blir omsprungen och kan inte svara eller hänga på.
Kämpar för att behålla yoghurten.
Snitt fart 5.00 min/km
Mindre nöjd med det.

Trots allt så blir det pers!!!!!
57,17 om jag kommer ihåg rätt!

Yeah!

Det jag tar med mig från kvällen är den fantastiska stämningen som är bland alla triathleter nya som veteraner!
Nu är det bara att intervalla upp farten på löpningen som gäller för mig.

God afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela