simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Härlig dag!

Publicerad 2013-06-23 20:23:45 i Allmänt,

Först var det molnigt och blåsigt, ännu ett spratt av Yr tänkte jag...
Men sen under simningen så ser jag hur vattnet blir ljusare - solen var här!
Det blåste ordentligt så simningen var tuff men det var bra.
1000 meter kändes ändå helt ok.
Växlingen till cykel blev bra, lite hög puls drog jag på mig men den lade sig senare.
Motvind ena sidan av sjön, medvind andra.
4 varv runt sjön blir lite enformigt men det var ganska fränt att lära sig banan.
Sen det sista momentet löpning med hare.
Johanna var otrolig stark på löpningen trots värme och ett högt öppningstempo.
Vi följs åt hela vägen, pappa och barnen langar vätska och det behövdes.
Det var några gånger jag trodde jag skulle behöva släppa Johanna.
Men jag lade mig först och drog, sen får jag se om hon kommer om..
Morsan kom på cykel och föjde oss sista biten.
Hon sa att hon var sugen på ett "farmor-triathlon". 
Vi får återkomma i den frågan, men helt klart intressant med vilka distanser det skulle bli.
På slutet gör jag ett litet ryck för att testa Johanna.
Hon svarar på det och tar mej på sista 50 meterna, jag kan helt klart inte svara då min puls då är på 195, så jag väljer att inte pressa mer.
 
Ett otroligt härlig lopp och en familjefest.
 
Tack Degersjö Triathlon detta gör vi om nästa år den 23 juni om jag inte är i Nice då...
 
 
Växlingsområde.
 
 
I mål på 3 timmar och 7 minuter för att se hela racet kolla här 
 
God Afton.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela