simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Morgontur...

Publicerad 2013-06-27 22:53:00 i Allmänt,

I dag var sista chansen för träning innan det blir resa till turkiet.
För att kolla hur det stod till med min hosta som vägrar ge upp och även kommer tilbaka så fort jag tar i lite var det långpass i lungt tempo som skulle köras.
 
På en tävling runt nydala så träffade jag en kund till tidningen som jag tampades med under loppet.
Efter målgång så hann vi prata lite och det visade sig att Madelene som hon heter skulle träna till en halvmara.
Roligt med löpare med tydliga mål.
 
Jag berättade om Mikaels och mina morgonturer och bjöd in till dem.
I dag så funkade det att teama upp och köra.
Det blev 17 km i långpass-tempo.
 
Det var otroligt bra väder för morgonlöpning.
Kl 06.00 så möttes vi upp och gav oss iväg, först hade vi lite högt tempo för ett långt pass men efter ca 6-7 km hittade vi lunken.
Trots en rätt tuff banprofil så höll Madelene ihop passet grymt bra för att vara ett av hennes första morgonlångpass.
Jag gick lite högt i puls men det tror jag var på grund av dålig sömn denna vecka.
Är impad av min nya löparföljeslagare, de flesta som man ger förslaget att följa med på dessa morgonturer avfärdar det som om man led av sinnesförvirring.
Det krävs lite viljestyrka och mod att ge sig ut.
 
Väl tillbaka på parkeringen så var humöret på topp som sig bör efter dessa pass.
Man blir otroligt glad och pigg.
Löften om nya morgonpass inom kort gavs och det ser vi fram emot!
 
Trötta men glada löpare efter avslutat morgonpass.
 
God kväll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela