simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Yr....

Publicerad 2013-06-16 13:45:47 i Allmänt,

Vi kollade noga.
Vädret skulle på eftermiddagen bli toppen enligt yr.
Jag och Björn gav oss ut på ett riktigt äventyr vi väntade till efter lunch...( eftersom vädret skulle vara bätte då)
75 km cykel följt av 9 km löpning runt nydala.
När vi cyklat 1 mil så började det regna och regna mycket.
Det höll i sig hela turen.
Bra tänkte jag, nu får jag testa hur cykeln funkar i detta väder.
Det är när det blir busväder som man riktigt kan uppskatta soliga turer.
Cyklingen kändes ok men tung, Björn drog större delen av turen.
När vi sen växlade till löpning så blev jag som skuten ur en kanon.
Benen kändes otroligt pigga.
När vi drog i väg kände jag att det gick fort.
Jag kolla ner på klockan som då visade 4.14 min /km...
 
- oj tänkte jag och sänkte tempot.
För Björn som för första gången skulle testa att springa efter cykling, var detta en tuff utmaning.
Men han höll ihop bra och såg stark ut.
 
Väl hemma så var vi så höga på endorfiner så vi bara skrattade.
Turen kändes otroligt bra och ingav mycket hopp till min halvironman.
Idag är det dock vila och patron ur, som min jobbarkompis Mikael skulle ha sagt.
 
Kolla turen här
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela